Forum www.berlinka.fora.pl Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Przebudowa DW nr 142 na odcinku Krzywica - Lisowo Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Fritz Todt




Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 121 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:15, 12 Kwi 2011 Powrót do góry

Wcześniejszą obecność betonowej jezdni udowadnia obecność krawężników widocznych przecież po prawej. To są przecież już te budowane od lata 1938 r. o szerokości 2,25 m. . To że jezdnię przykryto tylko asfaltem nic przecież nie zmienia - te pasy awaryjne były zbudowane dużo wcześniej. Skoro były to znaczy że przed ich zbudowaniem pomiędzy nimi istniała betonowa jezdnia. Wniosek chyba nasuwa się sam.

P.S. Nawet na tej fotce [link widoczny dla zalogowanych] po prawej stronie widać fragment czarnego krawężnika - przed drogowskazem na dole wyłazi on spod trawy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fritz Todt dnia Wto 19:44, 12 Kwi 2011, w całości zmieniany 5 razy
Zobacz profil autora
kaes
Gość





PostWysłany: Śro 0:26, 28 Wrz 2011 Powrót do góry

Fritz, od 30 tu lat jezdze tą droga i nie wydaje mi sie aby na długości prawie 50 km rosjanie wydłubaliby beton spomiedzy krawęzników,,, po co? do czego mialoby to słuzyć??
wydaje mi sie ze uwczesna technologia budowy zakładała najpierw wybudowanie "krawęzników" na których w poźniejszej fazie układano szyny. na których to przesuwała sie maszyna wylewająca beton.
widc to na focie.
na innej focie dowodzacej twojej teorii widac ze owe krawęzniki JUŻ SĄ! a robotnik zagęszcza glebę jakąs maszyną jeszcze PRZED WYLANIEM BETONU.
:']
pozdr
Fritz Todt




Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 121 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:26, 29 Wrz 2011 Powrót do góry

1. A kto powiedział że to Rosjanie ? Może wycofujący się Niemcy zniszczyli jezdnię ?
2. Gdyby było jak mówisz - te krawężniki zwyczajnie nie wytrzymałyby ciężaru maszyn. Nie wiem o jakich fotkach piszesz (znam ich po prostu dużo) - w każdym razie to nie jest moja teoria tylko informacje zaczerpnięte z fachowej literatury. Technologia budowy nawierzchni betonowych w ogólnym zarysie nie zmieniła się wcale do dzisiaj - doszły jedynie nowe materiały & maszyny. Tu masz stosowne fotki z budowy RAB: [link widoczny dla zalogowanych] i na ich podstawie powiedz gdzie widzisz wylewanie betonu pomiędzy krawężniki ? Odnośnie prac współczesnych - pełno jest w necie relacji z budowy betonowych autostrad w PL - poszukaj. Przykładowo proces budowy betonowej autostrady (dawniej i dziś) omówiono tu: [link widoczny dla zalogowanych] & krok po kroku na przykładzie współczesnej A-4 tu: [link widoczny dla zalogowanych] i sam powiedz czy Twoim zdaniem krawężniki o grubości zaledwie 20 cm położone bezpośrednio tylko na ubitym piasku są stabilnym elementem dla szyny po której miałyby jeździć maszyny o wadze liczonej w dziesiątkach ton ? Źadna maszyna tego typu nie może jeździć bezpośrednio po jakimkolwiek betonie choćby i miał on 100 lat - beton zwyczajnie po prostu pęknie. Tym bardziej liche 20 centymetrowej grubości krawężniki wylane bezpośrednio na ubitym piasku i składajace się w dodatku z lużnych segmentów (odcinków).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fritz Todt dnia Pią 21:20, 30 Wrz 2011, w całości zmieniany 12 razy
Zobacz profil autora
bartosz_berlinka




Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 125 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 12:26, 13 Paź 2011 Powrót do góry

W temacie, ale nie na temat pisali Niemcy we wrześniu:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Fritz Todt




Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 121 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:08, 13 Paź 2011 Powrót do góry

Dotyczy strony pierwszej w podanym linku:

Druga od dołu fotka wygląda znajomo w sensie krawężników. Smile Gdybym nie wiedział iż ten węzeł był ukończony - dałbym się pokroić iż taki nie był, bo w końcu Niemcy lali beton (układali kostkę) pomiędzy nimi Very Happy. To samo odnosi się do foto ostatniego - z tym że gadałbym iż tam nigdy nie było wcale żadnego betonu. Piszę to nie po to żeby drwić z kogokolwiek, tylko dlatego aby uzmysłowić jak łatwo jest zatrzeć oryginalny stan prac i jak trudno potem go udowodnić. Za parę lat miejsce z foto ostatniego będzie przypominało "teren przygotowany pod budowę północnego pasa autostrady".


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fritz Todt dnia Czw 21:17, 13 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
www
Gość





PostWysłany: Pon 0:21, 13 Kwi 2015 Powrót do góry

witam, mieszkam w okolicy, z przekazow ustnych moich dziadkow, wiem, ze od tego miejsca obok wsi Leczyca nie bylo wybetonowanej jezdni, do Starej Dabrowy moi dziadkowie jezdzili zawsze tym pasem awaryjnym, na odcinku do wysokosci Starej Dabrowy bylo wszystko przygotowane pod jezdnie, babcia opowiadaa, ze na calej dlugosci wysypany byl piasek jako utwardzenie pod nawierzchnie.
Fritz Todt




Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 121 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 10:10, 13 Kwi 2015 Powrót do góry

Witamy

Jako iż lanie asfaltu między betonowe pasy awaryjne nie było oryginalną technologią budowy betonowej autostrady i miało to miejsce już po II wojnie światowej - wiemy iż opisany stan tej drogi miał do pewnego okresu czasu miejsce.

Prosimy o więcej szczegółów "technologicznych" co do stanu tej drogi, oraz możliwie jak najdokładniejsze określenie miejsc i czasu związanych z tymi relacjami - tzn kiedy miały one miejsce oraz gdzie i na jakim obszarze (odcinkach).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fritz Todt dnia Pon 10:58, 13 Kwi 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)