Forum www.berlinka.fora.pl Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Obwodnica śródmiejska Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Leszek.C
Administrator



Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 79 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sopot

PostWysłany: Śro 0:08, 12 Sty 2011 Powrót do góry

Cytat:
Władze Szczecina nie rezygnują z budowy kolejnych etapów obwodnicy śródmiejskiej. Połączenie z al. Wojska Polskiego zapewni jednak modernizacja ulicy Niemierzyńskiej, Arkońskiej i Spacerowej. To rozwiązanie tańsze, które można zrealizować szybciej i pozyskać na nie dofinansowanie unijne.

W roku bieżącym miasto rozpocznie realizacje V etapu obwodnicy śródmiejskiej. W najbliższym czasie ogłoszony zostanie przetarg na wykonawcę robót. Nowy odcinek drogi prowadzić będzie od ulicy Duńskiej-Krasińskiego do ul. Arkońskiej. Inwestycja kosztować ma blisko 112 mln zł , z czego 74 mln zł miasto otrzyma jako dofinansowanie z RPO WZ. Jest to cała, możliwa kwota dofinansowania ze środków Unii Europejskiej, którą Szczecin mógł otrzymać w ramach poprawy stanu dróg w miastach na prawach powiatu.

VI, kolejny odcinek obwodnicy śródmiejskiej, który miał prowadzić do al. Wojska Polskiego oszacowano na 140 mln zł. Jego budowa zakończyłaby się w roku 2015. Władze Szczecina chcą wybudować dobre połączenie do al. Wojska Polskiego w krótszym czasie i tańszym kosztem. Stanie się to możliwe dzięki przebudowie ulic: Niemierzyńskiej, Arkońskiej, Spacerowej.


- To bardzo potrzebna inwestycja. Niedawno otrzymaliśmy wniosek o jej jak najszybszą realizację, pod którym podpisało się kilkaset osób. – powiedział prezydent Piotr Krzystek. Dzięki temu zadaniu ułatwimy dojazd do powstającego Szczecińskiego Parku Naukowo-Technologicznego, szpitala przy ul. Arkońskiej.

Koszt tej inwestycji szacuje się w chwili obecnej na ok. 130 mln zł. Szczecin może także otrzymać dofinansowanie na część zadania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego do wysokości 40 mln zł i będzie zabiegał o te środki.

- Jest to zgodne z polityką inwestycyjną miasta. Priorytetem są zadania, na które miasto może otrzymać współfinansowanie ze środków UE. Z całą odpowiedzialnością stwierdzam, że na szósty etap obwodnicy nie pozyskalibyśmy wsparcia finansowego, dlatego przesuwamy w czasie wykonanie tej części obwodnicy, ale z niej nie rezygnujemy - dodał prezydent.

Zmodernizowanie ulic: Niemierzyńskiej, Arkońskiej i Spacerowej stworzy alternatywny dojazd do al. Wojska Polskiego. Efekt będzie więc taki sam jak przy realizacji szóstego etapu obwodnicy. Dzięki możliwości pozyskania środków unijnych przedsięwzięcie będzie tańsze i szybciej wykonane. Jego zakończenie zaplanowano bowiem na 2013 rok.

Według prezydenta wykonanie modernizacji ulic: Niemierzyńskiej, Arkońskiej i Spacerowej ma też znaczenie strategiczne dla planowania układu drogowego miasta i wiąże się z innymi bardzo istotnymi zadaniami drogowymi, które Szczecin będzie realizował w kolejnych latach. Wśród nich jest m.in. „spięcie” ulicy Taczaka i Sosabowskiego z al. Wojska Polskiego poprzez budowę tzw. ul. Nowoszerokiej.

Do roku 2015 Szczecina planuje wydać na inwestycje transportowe i komunikacyjne 1,4 mld zł, w tym na modernizacje dróg 640 mln zł.

Żródło: [link widoczny dla zalogowanych]



Image

Trasa, która połączy wszystkie najważniejsze ulice i stworzy ring od północno-zachodniej strony.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Leszek.C dnia Sob 23:49, 15 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)