Forum www.berlinka.fora.pl Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Odcinek niezbudowany Chociwel - Elbląg Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Leszek.C
Administrator



Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 79 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sopot

PostWysłany: Sob 20:29, 15 Sty 2011 Powrót do góry

Opis odcinka -


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
bartosz_berlinka




Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 125 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 14:37, 01 Lut 2011 Powrót do góry

W temacie rozwidlenia do Gdańska (http://www.berlinka.pcp.pl/berlinka/Gdansk_autostrada_berlin-krolewiec.html) pojawiłą się nowa fotka: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Fritz Todt




Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 121 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 0:50, 20 Lut 2011 Powrót do góry

Przedstawia ona bezdyskusyjnie to samo wydarzenie co fotka pierwsza (dotychczasowa) - inaugurację budowy Reichsautobahn Gdańsk - Berlin z dnia 18 września 1939 roku. Na wprost widać w oddali współczesną ulicę Jarową - tylko ona bowiem skręca w lewo w tak charakterystyczny sposób spośród innych ulic prostopadle biegnących od Królewskiej Doliny. Być może fotografii dokumentujących to wydarzenie jest więcej, ale już te dwie dotychczas znane pozwalają na dokładną lokalizację tego wydarzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
bartosz_berlinka




Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 125 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 19:12, 04 Mar 2011 Powrót do góry

Obecnie wygląda to tak:
[link widoczny dla zalogowanych]

Wynika, że kopali gdzie te drzewa między Wileńską a domkiem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Fritz Todt




Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 121 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:34, 04 Mar 2011 Powrót do góry

Porównując z fotką "pocztówkową" - moim zdaniem bardziej w prawo (poza kadrem). Gapie z prawej strony (wojskowi) stoją na brzegu obecnej ul. Wileńskiej. W porównaniu z postaciami pierwszego planu - tamci są dużo mniejsi i mają rysy twarzy pozbawione już szczegółów, więc stoją sporo dalej od bohaterow pierwszego planu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Leszek.C
Administrator



Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 79 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sopot

PostWysłany: Śro 22:56, 09 Mar 2011 Powrót do góry

Orientuje się ktoś, gdzie dokładnie znajdują się te fundamenty?
Image
Image

Człowiek z innego forum zamieścił je, ale nie podał żadnych współrzędnych. Podobno znajdują się one koło Złocieńca.

Drugie pytanie - gdzie znajduje się dokładnie grobla przez jezioro (podobno Drawsko) gdzie nasypano ją sztucznie pod autostradę i czy można na nią wejść?

Najlepiej jakbyście podali współrzędne geograficzne Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Leszek.C dnia Śro 22:57, 09 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Fritz Todt




Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 121 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 0:14, 10 Mar 2011 Powrót do góry

1. Południowe okolice miasteczka Cieszyno [link widoczny dla zalogowanych] - na przecięciu szlaku "berlinki" z widoczną na mapie linią kolejową.

2. Niestety nigdy nie było czegoś takiego - po prostu nie zdążyła powstać. Stosowna mapa z zasobów strony macierzystej forum pokazuje oryginalny stan zaawansowania prac w tamtym miejscu: [link widoczny dla zalogowanych] .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fritz Todt dnia Czw 0:33, 10 Mar 2011, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
bartosz_berlinka




Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 125 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 11:17, 08 Kwi 2011 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Fritz Todt




Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 121 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:37, 09 Kwi 2011 Powrót do góry

Autor = syn aktualnego Premiera ? Ciekawe co miał konkretnie na myśli pisząc: "Pojedyncze ślady przebiegu trasy można znaleźć także w samym Gdańsku", oraz skąd miał informację pisząc iż " Do 1942 roku wybudowano odcinek od Szczecina do Chociwla...". Nie żebym krytykował tylko zwykła ciekawość.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
bartosz_berlinka




Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 125 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 23:32, 09 Kwi 2011 Powrót do góry

1. Tak.
2. Pewnie to co poznajdowaliśmy w Gdańsku i obok.
3. Nie doszukiwałbym się w tym głębszej myśli.

Jest jeszcze jeden artykuł w szczecińskiej GW, ale nie ma go online. Jednak autor mi go chyba przyśle. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
bartosz_berlinka




Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 125 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 10:36, 12 Kwi 2011 Powrót do góry

Przypadkiem odkryłem:
[link widoczny dla zalogowanych]

Image

Jestem autorem prezentowanego systemu drogowego kraju. Projekt został dopracowany w latach 1999-2001 przy współudziale nie tylko polskich drogowców ale również niemieckich i amerykańskich projektantów autostrad. Jest to wybór optymalny dla naszego układu geograficznego i możliwości finansowania w najbliższych latach. W znacznym stopniu modyfikuje niewydolny , bazujący na dziewiętnastowiecznym układzie system drogowy kraju. Jest to rozwinięcie moich koncepcji z lat 1966-68, dopracowanych i przyjętych do realizacji np; A1 / A2 przez węzeł Stryków. Oryginalne opracowanie zostało publicznie udostępnione w 2001r na zasadach non profit. Projekt ten nie podlega modyfikacjom, umożliwia jedynie lokalne uzupełnienia. Wszelkie zmiany doprowadzą do konfliktów i na wiele lat spowolnią procesy inwestycyjne. Nie współpracuję i nie promuję żadnej z grup inwestorskich lub konsorcjów budowlanych. (Andrzej Bąk) 29.07.2006 r.[img][/img]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Fritz Todt




Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 121 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:34, 12 Kwi 2011 Powrót do góry

Nie wiem czy ktoś zauważył - polski film "Tulipan" (1986 r.) w roli głównej Jan Monczka - prowadzący jego sprawę kpt. Jerzy Marek (w tej roli Jerzy Kryszak) ma w swoim gabinecie dużą ścienną mapę na której są narysowane projektowane drogi szybkiego ruchu i/lub autostrady. Niestety nigdy nie widać na ujęciach w filmie całej mapy tylko jej większe lub mniejsze fragmenty. Trzeba by zebrać je wszystkie z całego serialu i może wtedy dałoby radę zrobić zbliżoną rekonstrukcję całości.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fritz Todt dnia Wto 15:36, 12 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
bartosz_berlinka




Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 125 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 12:09, 14 Kwi 2011 Powrót do góry

Uuu, żeby ściągać "Tulipana" i suzkać p fragmencie to chyba nie dam rady czaso-siłowo.

Błędy na tej mapce [link widoczny dla zalogowanych] może byc może odpowiadałyby obcnemu duchowi czasów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Fritz Todt




Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 121 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:11, 14 Kwi 2011 Powrót do góry

Zawsze można ściągnąć Tulipana z półki w sklepie: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)