Autor Wiadomość
Fritz Todt
PostWysłany: Wto 23:07, 06 Gru 2011   Temat postu:

Jak pamietasz był także ten album: http://www.usmbooks.com/kriegsmarine_RAD.html a herr Sonnke z pewnością zrobił jeszcze jakieś fotki. Warto byłoby dotrzeć do oryginałów. W sieci znalazłem informację o istnieniu czegoś takiego jak archiwum zdjęć Sonnke w Gdyni. Coś wiadomo komukolwiek na ten temat ?

Poszukiwania trzeba rozpocząć także tutaj: http://www.gdansk.ap.gov.pl/kontakt
bartosz_berlinka
PostWysłany: Pon 11:16, 05 Gru 2011   Temat postu:

Pomorska BC http://pbc.gda.pl/dlibra?action=ChangeLanguageAction&language=pl jakoś WCIĄŻ nic nie znajduje. A musieli pisać i to pewnie dużo. Może nawet są fotki z innych miejsc.
Fritz Todt
PostWysłany: Nie 23:24, 04 Gru 2011   Temat postu:

Znowu fotki gdańskiego fotografa Hansa Soennke. Swoją drogą nie bardzo rozumiem czemu artykuły o tym wydarzeniu ukazywały się akurat w gazetach toruńskich. Miejscowa (gdańska) prasa nie odnotowała tego wcale ? W końcu to impreza propagandowa ściśle pozwiązana z uroczystościami oficjalnego powrotu Gdańska do Rzeszy.
bartosz_berlinka
PostWysłany: Nie 19:44, 04 Gru 2011   Temat postu:

Na stronie 5 tu http://kpbc.umk.pl/dlibra/docmetadata?id=25388&from=publication przegapiłem to albo wtedy jeszcze nie było. @ fotki z inauguracji w Diabełkowie!
Fritz Todt
PostWysłany: Pon 22:07, 13 Cze 2011   Temat postu:

Dwa internetowe artykuły dotyczące "berlinki":

http://www.koscierzyna.info/Article/Index/1228
http://www.barwicebezcenzury.tnb.pl/readarticle.php?article_id=5
Fritz Todt
PostWysłany: Śro 18:58, 23 Mar 2011   Temat postu:

Odnośnie fragmentu wypowiedzi z artykułu "Klucz do (jeszcze dłuższej) A6", gdzie czytamy iż " Kiedyś w Polsce nie budowało się nawierzchni betonowych" - bzdura totalna, a już stwierdzenie iż nawierzchnia bitumiczna jest tańsza to już "śmiech na sali". Zgoda - może i tańsza w wykonaniu (jako nowa droga), ale w dłuższej perspektywie czasu generuje spore koszty utrzymania. No więc o co chodzi ? Jak nie wiadomo o co, to wiadomo iż chodzi o pieniądze. Po prostu koncerny naftowe (asfalt i pochodne są przecież wytwarzane z ropy naftowej) mają monopol na wytwarzanie i dostarczanie mas bitumicznych, "beton" mimo iż trwalszy - musi w związku z tym przegrać z "asfaltem" z wiadomych chyba powodów. No i wieczne łatanie dróg asfaltowych generuje miejsca pracy, producent masy ma zbyt (a więc i pewny zysk) - więc  porządne wykonanie drogi z betonu delikatnie mówiąc "się nie opłaca". Chociaż patrząc na nowo wybudowany betonowy odcinek autostrady A4 (Wrocław - Zgorzelec) widać iż podejście do tej kwestii ulega jednak chyba zmianie.
bartosz_berlinka
PostWysłany: Sob 12:34, 19 Mar 2011   Temat postu: Artykuły dot. berlinki

Swego czasu, za zgodą pana Macieja Oksienia, redaktora czasopisma "Nowe Drogi" wkleiłem pod poniższymi adresami artykuły:

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=26091638&postcount=304

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=29036482&postcount=333

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=33220120&postcount=423

Potem były jeszcze następne artykuły (o S22 i rozmowa z Kurylczykiem, numer 19 maj-lipiec 2010), ale o nie już nie prosiłem.

Przy okazji zaczynało się to od tego: http://www.nowedrogi.pl/index.php?option=content&task=blogcategory&id=112&Itemid=126

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group