Autor Wiadomość
Fritz Todt
PostWysłany: Czw 17:11, 14 Kwi 2011   Temat postu:

Zawsze można ściągnąć Tulipana z półki w sklepie: http://www.empik.com/Tulipan,prod51090174,film-p?gclid=CNemzf6knKgCFdQP3wody1OeHQ
bartosz_berlinka
PostWysłany: Czw 12:09, 14 Kwi 2011   Temat postu:

Uuu, żeby ściągać "Tulipana" i suzkać p fragmencie to chyba nie dam rady czaso-siłowo.

Błędy na tej mapce http://www.mapywig.org/m/ALLIED/AMS_GSGS_CENTRAL_EUROPE_100K//AMS_M641S_GSGS_4416_GERMANY_100K_L-10_LABES_1944.jpg może byc może odpowiadałyby obcnemu duchowi czasów.
Fritz Todt
PostWysłany: Wto 15:34, 12 Kwi 2011   Temat postu:

Nie wiem czy ktoś zauważył - polski film "Tulipan" (1986 r.) w roli głównej Jan Monczka - prowadzący jego sprawę kpt. Jerzy Marek (w tej roli Jerzy Kryszak) ma w swoim gabinecie dużą ścienną mapę na której są narysowane projektowane drogi szybkiego ruchu i/lub autostrady. Niestety nigdy nie widać na ujęciach w filmie całej mapy tylko jej większe lub mniejsze fragmenty. Trzeba by zebrać je wszystkie z całego serialu i może wtedy dałoby radę zrobić zbliżoną rekonstrukcję całości.
bartosz_berlinka
PostWysłany: Wto 10:36, 12 Kwi 2011   Temat postu:

Przypadkiem odkryłem:
http://www.andrzej-b.pl/index.text.drogi.html

Image

Jestem autorem prezentowanego systemu drogowego kraju. Projekt został dopracowany w latach 1999-2001 przy współudziale nie tylko polskich drogowców ale również niemieckich i amerykańskich projektantów autostrad. Jest to wybór optymalny dla naszego układu geograficznego i możliwości finansowania w najbliższych latach. W znacznym stopniu modyfikuje niewydolny , bazujący na dziewiętnastowiecznym układzie system drogowy kraju. Jest to rozwinięcie moich koncepcji z lat 1966-68, dopracowanych i przyjętych do realizacji np; A1 / A2 przez węzeł Stryków. Oryginalne opracowanie zostało publicznie udostępnione w 2001r na zasadach non profit. Projekt ten nie podlega modyfikacjom, umożliwia jedynie lokalne uzupełnienia. Wszelkie zmiany doprowadzą do konfliktów i na wiele lat spowolnią procesy inwestycyjne. Nie współpracuję i nie promuję żadnej z grup inwestorskich lub konsorcjów budowlanych. (Andrzej Bąk) 29.07.2006 r.[img][/img]
bartosz_berlinka
PostWysłany: Sob 23:32, 09 Kwi 2011   Temat postu:

1. Tak.
2. Pewnie to co poznajdowaliśmy w Gdańsku i obok.
3. Nie doszukiwałbym się w tym głębszej myśli.

Jest jeszcze jeden artykuł w szczecińskiej GW, ale nie ma go online. Jednak autor mi go chyba przyśle. Wink
Fritz Todt
PostWysłany: Sob 18:37, 09 Kwi 2011   Temat postu:

Autor = syn aktualnego Premiera ? Ciekawe co miał konkretnie na myśli pisząc: "Pojedyncze ślady przebiegu trasy można znaleźć także w samym Gdańsku", oraz skąd miał informację pisząc iż " Do 1942 roku wybudowano odcinek od Szczecina do Chociwla...". Nie żebym krytykował tylko zwykła ciekawość.
bartosz_berlinka
PostWysłany: Pią 11:17, 08 Kwi 2011   Temat postu:

http://wyborcza.pl/1,87648,9395817,Berlinka___bekart_wojny.html
Fritz Todt
PostWysłany: Czw 0:14, 10 Mar 2011   Temat postu:

1. Południowe okolice miasteczka Cieszyno http://www.berlinka.pcp.pl/zaransko-cieszyno70.jpg - na przecięciu szlaku "berlinki" z widoczną na mapie linią kolejową.

2. Niestety nigdy nie było czegoś takiego - po prostu nie zdążyła powstać. Stosowna mapa z zasobów strony macierzystej forum pokazuje oryginalny stan zaawansowania prac w tamtym miejscu: http://www.berlinka.pcp.pl/Warnileg-Kluczewo25k.jpg .
Leszek.C
PostWysłany: Śro 22:56, 09 Mar 2011   Temat postu:

Orientuje się ktoś, gdzie dokładnie znajdują się te fundamenty?
Image
Image

Człowiek z innego forum zamieścił je, ale nie podał żadnych współrzędnych. Podobno znajdują się one koło Złocieńca.

Drugie pytanie - gdzie znajduje się dokładnie grobla przez jezioro (podobno Drawsko) gdzie nasypano ją sztucznie pod autostradę i czy można na nią wejść?

Najlepiej jakbyście podali współrzędne geograficzne Wink
Fritz Todt
PostWysłany: Pią 23:34, 04 Mar 2011   Temat postu:

Porównując z fotką "pocztówkową" - moim zdaniem bardziej w prawo (poza kadrem). Gapie z prawej strony (wojskowi) stoją na brzegu obecnej ul. Wileńskiej. W porównaniu z postaciami pierwszego planu - tamci są dużo mniejsi i mają rysy twarzy pozbawione już szczegółów, więc stoją sporo dalej od bohaterow pierwszego planu.
bartosz_berlinka
PostWysłany: Pią 19:12, 04 Mar 2011   Temat postu:

Obecnie wygląda to tak:
Image

Wynika, że kopali gdzie te drzewa między Wileńską a domkiem.
Fritz Todt
PostWysłany: Nie 0:50, 20 Lut 2011   Temat postu:

Przedstawia ona bezdyskusyjnie to samo wydarzenie co fotka pierwsza (dotychczasowa) - inaugurację budowy Reichsautobahn Gdańsk - Berlin z dnia 18 września 1939 roku. Na wprost widać w oddali współczesną ulicę Jarową - tylko ona bowiem skręca w lewo w tak charakterystyczny sposób spośród innych ulic prostopadle biegnących od Królewskiej Doliny. Być może fotografii dokumentujących to wydarzenie jest więcej, ale już te dwie dotychczas znane pozwalają na dokładną lokalizację tego wydarzenia.
bartosz_berlinka
PostWysłany: Wto 14:37, 01 Lut 2011   Temat postu:

W temacie rozwidlenia do Gdańska (http://www.berlinka.pcp.pl/berlinka/Gdansk_autostrada_berlin-krolewiec.html) pojawiłą się nowa fotka: http://forum.dawnygdansk.pl/viewtopic.php?p=123929#123929
Leszek.C
PostWysłany: Sob 20:29, 15 Sty 2011   Temat postu: Odcinek niezbudowany Chociwel - Elbląg

Opis odcinka -

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group