Autor Wiadomość
Fritz Todt
PostWysłany: Pon 21:59, 10 Gru 2012   Temat postu:

W pewnym sensie stara berlinka będzie tam obecna, gdyż zgodnie z procesem technologicznym dotychczasowy beton zostanie zerwany i zmielony, a następnie dodany jako kruszywo do podbudowy drogi. Jako iż jestem przeciwnikiem asfaltowych autostrad - ciekawi mnie kiedy pojawią się tam pierwsze koleiny Razz
bartosz_berlinka
PostWysłany: Śro 15:41, 28 Lis 2012   Temat postu:

Kierowcy nie byliby zadowoleni. Zwłaszcza ci miejscowi.
pt47-106
PostWysłany: Nie 23:33, 18 Lis 2012   Temat postu:

można by zostawi jakiś odcinek oryginalnej berlinki
bartosz_berlinka
PostWysłany: Pon 12:02, 21 Lis 2011   Temat postu:

Fritz Todt napisał:
Szczecin: Powstanie Węzeł Tczewska i kawałek autostrady


Zaczęło się: http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/10161/Na-czas-przebudowy-pojedziemy-jedna-jezdnia-autostrady-pomiedzy-Kijewem-a-Rzesnica
Fritz Todt
PostWysłany: Nie 23:58, 28 Sie 2011   Temat postu:

http://www.strefabiznesu.gp24.pl/artykul/szczecin-powstanie-wezel-tczewska-i-kawalek-autostrady-54153.html

Szczecin: Powstanie Węzeł Tczewska i kawałek autostrady

W tym rejonie powstanie nowy węzeł Tczewska.

http://www.strefabiznesu.gp24.pl/system/files/tczewska.jpg

Kolejny fragment betonki zwanej potocznie "Berlinką" - zniknie. Płyty zostaną skruszone, i będą stanowić materiał podkładowy.
ZOBACZ TAKŻE:
Szczecin. Berlinka będzie autostradą
Niebawem poznamy wykonawcę fragmentu autostrady łączącej węzły Kijewo i Tczewska. Przetarg na budowę nowego węzła ogłoszony zostanie pod koniec roku.

Szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił przetarg na przebudowę autostrady na odcinku o długości 2,2 kilometra. Chodzi o fragment pomiędzy węzłem Kijewo, a planowanym węzłem Tczewska.

Istniejąca nawierzchnia z płyt betonowych zostanie wymieniona na nową nawierzchnie bitumiczną. Powstanie nowa droga, choć po śladzie starej.

Jezdnie zostaną poszerzone a trasa będzie wyposażona w pasy awaryjne

- Standard nowego odcinka będzie zbliżony do przebudowanego w latach 2005-2007 fragmentu autostrady A6 od Klucza do Kijewa - zapewnia Mateusz Grzeszczuk z GDDKiA w Szczecinie.
W tej chwili analizowane są wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przetargowym. Wpłynęło ich łącznie 14.
- Po sprawdzeniu wniosków zaprosimy oferentów do składania ofert cenowych - kontynuuje. - Jeżeli nie będzie żadnych protestów i odwołań w toku postępowania, to jeszcze latem powinniśmy rozpocząć prace budowlane.

Nowy węzeł

Nowy węzeł Tczewska zostanie wybudowany w drugim etapie. Dokumentację dla tej inwestycji wykonuje miasto Szczecin. Miasto w sąsiedztwie tego węzła posiada tereny, które znalazły się w obszarze podstrefy specjalnej strefy ekonomicznej Euro-Parku Mielec. Skomunikowanie tych terenów z autostradą sprawi, że staną się bardzo atrakcyjne dla inwestorów.
- Przetarg na budowę nowego węzła planujemy ogłosić jeszcze w tym roku - dodaje Mateusz Grzeszczuk.
Prace inwestycyjne na autostradzie A6 szczeciński oddział GDDKiA powinien zakończyć w 2013 roku.

Plany były ambitniejsze

- Nasze wcześniejsze plany obejmowały znacznie większy zakres prac - przyznaje nasz rozmówca. - Między innymi przebudowę węzła Kijewo oraz całego odcinka Kijewo - Rzęśnica. Jednak ze względu na ograniczone fundusze musieliśmy te plany ograniczyć.

Rzęśnica po 2013 roku

Przebudowa samego węzła nie była planowana na ten rok. Nie ma jeszcze gotowych projektów. Ten węzeł jest elementem większej całości. Dokumentacja, która powstanie, obejmie bowiem odcinek Rurka (obwodnica Goleniowa) - Rzęśnica.

- W tym roku zamierzamy uzyskać decyzję środowiskową dla tego fragmentu właśnie z węzłem Rzęśnica - dodaje Grzeszczuk. - Dopiero po uzyskaniu tej decyzji będziemy mogli przystąpić do opracowywania dalszej dokumentacji, projektu budowlanego i wykonawczego.
GDDKiA nie planuje rozpoczęcia tej inwestycji przed rokiem 2013.
bartosz_berlinka
PostWysłany: Nie 14:04, 28 Sie 2011   Temat postu:

Fritz Todt napisał:
Znaczy - skruszą beton i zrobią od podstaw?


Szczerze mówiąc wydawało mi się to na tyle oczywiste, że nie sprawdziłem. Na "odprężanie" to już chyba za późno. I skutek nie na ten poziom jakości jakiego się obecnie oczekuje.
Można sprawdzić w SIWZ. Ja jakoś się nie palę.
Fritz Todt
PostWysłany: Sob 21:49, 27 Sie 2011   Temat postu:

Znaczy - skruszą beton i zrobią od podstaw ? Czy też wyleją asfaltowy dywanik na stary beton ?
bartosz_berlinka
PostWysłany: Pią 11:50, 26 Sie 2011   Temat postu:

Niedługo ubędzie kolejnych kilometrów betonki na rzecz równiutkiego asfaltu:
http://www.berlinka.pcp.pl/berlinka2/news2011.html Smile
Fritz Todt
PostWysłany: Pon 18:02, 18 Kwi 2011   Temat postu:

Polak jak już zacznie myśleć i kombinować .... . Jak dla mnie - niepotrzebne komplikowanie sprawdzonych, prostych i czytelnych rozwiązań. Wystarczyło dotychczasową całość porządnie wyremontować, ewentualnie poddać niewielkim korektom i już, ale jak znam życie za niedługi czas na stronie pojawią się relacje z remontu tego "nowego" węzła. W końcu ważne że robota jest/będzie.
bartosz_berlinka
PostWysłany: Pon 10:17, 18 Kwi 2011   Temat postu:

Zaaktualizowane warianty "kopnięcia" Rzęśnicy: http://www.gddkia.gov.pl/article/9146/droga-krajowa-nr-3-na-odcinku-rurka---rzesnica
Leszek.C
PostWysłany: Sob 20:13, 15 Sty 2011   Temat postu: Autostrada A6

Polska Autostrada A6 Kołbaskowo - Wielgowo (Rzęśnica)

Opis odcinka - Autostrada A6 (długości prawie 22 km), podobnie jak po niemieckiej stronie autostrada A11, podlega modernizacji. W latach 1996-2001 wyremontowano obie jezdnie od przejście granicznego do do ul. Smoczej w Szczecinie-Podjuchach (około 14 km). Ponad 50 lat po wojnie, dopiero w 1998 roku, zostały odbudowane południowe nitki mostów nad Odrą. Wyremontowano też (w latach 2000/2001) nitowane mosty północne (zrekonstruowane w 1947 roku z elementów wyłowionych z Odry). Na dalszym odcinku autostrady (około 8 km), po wielu perypetiach, prace ruszyły w październiku 2005 roku.

Nie jest to jednak cały dwujezdniowy odcinek autostrady zbudowanej przed wojną przez Niemców. Jego dalsza 7 km część (od Szczecina-Kijewa) ma status jedynie drogi ekspresowej (S6/S3). Do niedawna ten odcinek berlinki odróżniał się jedynie brakiem barierek pomiędzy jezdniami.

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group